810 ser jättefint ut! Vet du vad det kostar ungefär? Kul att jämföra lite priser nu...
 
Hej! Jag har inte varit kontakt med Trivselhus ang No 810 men räknar man på att det skulle kosta ca 15 000 kr kvm så blir det ju 1 890 000 för huset exkl tomt
läste någonstams att husbolagens priser varierade mellan 10 000 - 15 000 kr kvm...

Vi vill bygga så att vi hamnar sammanlagt runt 2 500 000 kr...


No 810 känns alldeles lagom stort. Har två barn så fler rum behövs inte...

/P
 
nu har nybyggnadskartan kommit så nu känns det som om allt börjar snurra.
 
Spännande! Tog det lång tid att få den? Dags att ansöka om bygglov snart då, eller? Vi ska ner till Husknuten och kika i helgen om det inte blir en massa snö på vägarna. Ska bli kul att titta på lite hus.
 
nä det gick faktiskt riktigt fort ca 3 veckor. Nu ska vi träffa Eksjöhus och det ska hjälpa oss att fixa alla papper inför bygglovet och det tar väl nån vecka att få det. <den är det bara att vänta..... Men den som väntar på nått gott......

Va kul att åka ner till Husknuten o kolla då får man lite mer känsla för vad man vill ha.

Skriv en rad när ni varit där så vi får höra vad ni tycker om olika hus.
 
Vi beställde nybyggnadskarta i början/mitten av november och har fortfarande inte fått någon. >:(
 
Vi sitter och kikar på några kalkyler och funderar lite kring kostnad för markarbeten. Det känns som en osäker del. Hur mycket har ni räknat med i era kalkyler att det kommer att kosta och vad har ni då räknat med att ni behöver göra med marken?
 
Hej

det är egentligen den enda post som man inte riktigt har koll på. Vår erfarenhet är att husfirmorna räknar lite olika. Vissa ingår det 70 ton fyllningsmassa och för andra 300 ton fyllningsmassa i entrepenaden. Så det bör ni kolla upp.
Vi har en extra post på 25000 kr om det skulle behöva nått mer i samband med markarbetet.
 
LindaSvensson77. Hur gick det för er i helgen ? Åkte ni ner till husknuten? Fanns det nåttt hus som ni blev intresserad av? ::) *nyfiken* ;)
 
Nä, det blev inget Husknuten i helgen :(. Vi ville så gärna åka men insåg att det var dumt med tanke på ovädret. Vi åker nu i helgen istället som det ser ut nu. Ska bli jättespännande och jag återkommer med rapport! Vi har iofs redan varit där en gång men det var några år sedan. Vi blev då helt sålda på ett hus från Onsalavillan men de bygger bara i Göteborgstrakten. Dessutom är taklutningen helt fel och huset skulle nog inte passa på tomten. Men vi ska gå in i det nu igen för att se om vi fortfarande tycker det är lika snyggt. Man ändrar sig ju rätt mycket under åren man kikat har jag märkt. Nu hoppas vi det finns några nya hus där nere också.
 
Under över alla under så har vi nu blivit erbjudna en tomt!!!  ;D

Hjälp, nu har vi visst lite jobb framför oss... men roligt i alla fall!
 
Åh, vad kul! Grattis! Var det ni som stod på 8:e reservplats? Vi stod på reservplats 7 och trodde så klart det var kört. Konstigt att så många tackar nej. Vilken tomt fick ni?
 
Grattis till tomten Zelda. Visst var det så att ni bodde i Lambohov i dag. Bor ni på Slesta eller Ängårdssidan. Själva bor vi på Slesta så det blir ju bra med tanke på skola o sånt. Jag skrev ju till dig att du inte skulle ge upp hoppet och se ni fick en tomt. Ska ni ta den? Vilken tomt blev det? Kanske grannar....

Ja ni en massa jobba framför er. Har ni fastnat för nått speciellt hus??

 
Tack så väldigt mycket!

Vi är fortfarande ganska omtumlade eftersom vi i princip hade gett upp det sista hoppet. När jag pratade med tjejen som håller i tomtkön sist så var hon inte särskilt positiv till våra chanser - men där ser man! Japp, vi stod på 8:e plats i reservkön.

Vi fick faktiskt välja mellan Isdösen 1 och Ishotellet 2 och valde Ishotellet 2.

Idag bor vi på Slestadsidan i området intill det område som nu byggs. Har två killar som blir 6 och 4 år i år.
 
va kul då bor vi nog på samma gata :) Vi har två barn som blir, en flicka som blir 5 i år och en pojke som blir 7 i år. Då blir vi grannar för vi har fått isgrottan 7.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.