Vi ska bygga hus på mark, som vi ska stycka av från min pappa, som i dagsläget är en åker. Åkern är ungefär 100m bred men problemet är att det går tre diken som gå rakt genom åkern med ca 20m mark mellan sig. Dikena är ungefär 1-1,5m breda och ca 80cm djupa och har inga tillflöden utan är kvar för avrinning sedan tiden man brukade marken. Vi skulle vilja bygga mellan dike 1 och 2, men inser att 20m är för smalt. Vad kan man göra? Kan man fylla igen dikena? Bör man då gräva nya? Bör man lägga ner rör? Hjälp!
Tack på förhand
