33 169 läst ·
147 svar
33k läst
147 svar
Bygga hus - Hantverkare vill ha kontant betalt
Anlita någon annan. Att bygga ett helt hus i stort sett svart innebär så många risker att det inte är värt det du sparar. Vad händer t ex om ni inte är överens om något under bygget? Han kanske hittar ett annat svartjobb som ger mer betalt och plötsligt står ditt bygge still.A Anders99999999 skrev:
Ett så stort projekt är för stort att driva svart utan giltiga avtal.
/Krille
ja, klart jag kommer bygga huset vitt.K Krille4 skrev:Anlita någon annan. Att bygga ett helt hus i stort sett svart innebär så många risker att det inte är värt det du sparar. Vad händer t ex om ni inte är överens om något under bygget? Han kanske hittar ett annat svartjobb som ger mer betalt och plötsligt står ditt bygge still.
Ett så stort projekt är för stort att driva svart utan giltiga avtal.
/Krille
Speciellt när våra skattepengar används så väl!
https://m.facebook.com/661702230515862/posts/4527099223976124/?d=n
Redigerat:
^Det är inte ens nödvändigtvis helt ovanligt. Min mammas kille är en riktig arbetsglad, ekonomisk, nästan snålaktig typ. Köper och säljer maskiner och fordon till fördelaktiga skilnader i pris. Allt det sker med kontanter, och han har majoriteten av sina besparingar i just kontanter. Det medför äver en hälsosam och intuitiv känsla för hur, när, om man borde, och hur mycket man spenderar, och går att begränsa sig 100%från att överstiga valfri gräns undet valfri aktivitet/shopping, kortet hemma dåJ Johan456 skrev:
Om du vill ta ut 400.000kr i kontanter och sätta i madrassen har inte banken med att göra, för det är dina pengar och du får förvara dem hur du vill, skattemyndigheten kommer knappast att efterfråga var du har dina pengar
Om du sedan ger dem till snickaren är det ju bara du och snickaren som vet så länge ni båda kniper käft och ingen kommer att utreda om du har pengarna i madrassen eller inte
Om du sedan ger dem till snickaren är det ju bara du och snickaren som vet så länge ni båda kniper käft och ingen kommer att utreda om du har pengarna i madrassen eller inte
I icemask skrev:Om du vill ta ut 400.000kr i kontanter och sätta i madrassen har inte banken med att göra, för det är dina pengar och du får förvara dem hur du vill, skattemyndigheten kommer knappast att efterfråga var du har dina pengar
Och snickaren köper svartsprit hos langarna som oxå säljer knark och kvinnliga prostituerade slavar. Sedan klagar nu på att de skjuter o dödar. Det min herre är några av resultaten av de svarta pengarna i samhälletI icemask skrev:Om du vill ta ut 400.000kr i kontanter och sätta i madrassen har inte banken med att göra, för det är dina pengar och du får förvara dem hur du vill, skattemyndigheten kommer knappast att efterfråga var du har dina pengar
Medlem
· Blekinge
· 12 281 inlägg
Komplett förvrängt. Tråden handlar om kontantbetalning, inte om svarta pengar.K kortis skrev:
Och jag citerar de sista raderna av vad jag kommenterarT Thomas_Blekinge skrev:
”Om du sedan ger dem till snickaren är det ju bara du och snickaren som vet så länge ni båda kniper käft och ingen kommer att utreda om du har pengarna i madrassen eller inte”
Frågor på det?