58 799 läst ·
148 svar
59k läst
148 svar
Bygga hus för under 2,5 miljoner - möjlighet eller utopi?
Ok, du nämnde tidigare att det skulle tillkomma 1 miljon till priserna hos Älvsbyhus, vad är det som ingår i den kostnaden?M EmmaRa skrev:Det är det frågeställningen grundar sig på - om det är möjligt och vad det i sådana fall skulle kräva för egen insats att klara av.
Jag har tittat på befintliga hus som kostar under 2,4 och det finns sådana jag skulle kunna köpa - men då tillkommer ofta en drös renovering på priset. Därav att jag helt enkelt är intresserad att veta just hur orealistiskt det är att kunna bygga något nytt för motsvarande summa.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 333 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 333 inlägg
Bygga ett hus i lösvirke där man inte har erfarenheten av div olika lösningar och dessutom på fritiden är dömt att misslyckas .
En hustillverkare som stomreser , lägger yttertak , sätter upp innerväggar , elektriker + VVS:are
och man själv tar hand om ytskickt (golv , väggar , tak) låter mer rimligt.
En hustillverkare som stomreser , lägger yttertak , sätter upp innerväggar , elektriker + VVS:are
Jag håller helt med, spec första gången man gör det...Tomture61 skrev:
Bygga ett hus i lösvirke där man inte har erfarenheten av div olika lösningar och dessutom på fritiden är dömt att misslyckas .
Exploateringskostnader, anslutningsavgifter (om vatten/VA låg mer än 10 m från huset) i huvudsak. Såg nu att det mer rörde sig om 700000 kr. Huset som grund gick på 1450000.S Strontus skrev: