Hej!

Jag håller som bäst på med att planera för att bygga en grind. Grinden ska ha en ramkonstruktion som sammanfogas halvt-i-halvt.

I byggbeskrivningar står inte sällan att sammanfogningarna ska skruvlimmas ihop. Vad innebär det egentligen? Limmet fattar jag naturligtvis men skruvningen? Är det en franskskruv?Mindre skruv? Vagnsbult?

En vagnsbult blir ju inte så snyggt på grindens baksida.

Hur tycker ni att sammanfogningarna ska göras? Vad är snyggast och bäst?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.