Magnus E K
Christer G.V. Christer G.V. skrev:
Det som förvaras på vinden är steget innan tippen!
Hoppa över det steget och lås vindsluckan!
Nej, vinden är perfekt för säsongsförvaring.
 
  • Gilla
Carl.Alm och 1 till
  • Laddar…
Jag hat förvarat kläder, elektronik, julsaker och allt möjligt annat under hela mitt liv på kallvinden.
Har aldrig varit några problem.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
K Knight skrev:
Såhär gjorde jag.

Kolla vart du har inspektionsluckor till vent osv. Bygg så du kan komma åt det senare
hur löste du det med bärigheten på underliggande regel längst ut ifrån takstolarna ? som ett T,från underliggande takstol dvs?
Funderar på att göra likadant men vet inte hur jag ska lösa det längst ut. ganska djupt med isolering på min vind (nytt hus)
 
P patrikpersson158 skrev:
hur löste du det med bärigheten på underliggande regel längst ut ifrån takstolarna ? som ett T,från underliggande takstol dvs?
Funderar på att göra likadant men vet inte hur jag ska lösa det längst ut. ganska djupt med isolering på min vind (nytt hus)
Det är en liggande regel, 45x70 som går ca 40 cm över takstolen. Sen sitter de några kortlingar mellan takstol och regeln som golvet vilar på. Längst ut mot väggen har jag för mig den sitter i övre delen av takstolen

Sätt även en regel under pappskyddet som håller isoleringen från takutsprånget.. riktigt skräp som faller ihop efter nått år.

Såhär i efterhand skulle man även ha byggt en ram rensluckorna till ventilation så du bara behöver ta bort en liten lucka.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.