Hej jag har ett dilemma som jag inte vet hur jag ska lösa, skickade in en bygglovsansökan t kommun som blev godkänd dock fick jag inget startbesked jag var tvungen att ha en KA samt att dom kom med orimliga krav enligt mig jag bor ute på landet o ingen insyn från vägar/grannar, nu till sak att jag avbröt mitt bygglov eftersom jag tyckte de blev för krångligt med konsulter kors o tvärs till allting så jag funderar på att bygga garaget ändå dock lite mindre än vad tanken var från början är dock rädd för att kommunen ska komma o kolla om jag bygger utan deras vetskap eftersom jag har/haft en bygglovsansökan inne hos dom o åka på någon saktionsavgift, vad tror ni hur stor är risken att dom kollar upp det? Slutföra bygglovet är inte aktuellt.

• Gilla
Andreas013
  • Laddar…
Kan nog vara ganska stor risk, särskilt som dom har tio år på sig och kan kräva rivning eller sanktionsavgift+nytt bygglov inom den tiden.

Om det är utanför sammanhållen bebyggelse och tillräckligt litet (här <50kvm) så krävs väl inte bygglov och det är kanske en väg framåt? Du har dock samma krav på bygget med dokumentation och beräkningar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.