Tänkte bygga en friggebod till sommarstugan som ersättare för en uppmurknad husvagn som använts till gästplatser sedan 1987 då stugan köptes (tillverkad -73)

Hade tänkt mig yttermåtten H*B*D i meter 3*3.7*2.7+takutsprång typ 1-1,5meter för liten förstukvist att ligga o klämma strax under gränsen för bygglovet ;) Räcker CC90 (CM) för uppreglingen eller bör jag ta till med CC60?

Takstolarna borde räcka med 4 stycken tycker jag, då blir det 3 st för själva stugan o en extra för överhänget..

Men som sagt vad kan kostnaden för detta bli om man bygger på plintar och har krypgrund, som storstugan har? Virket köps från Närmaste Bygg-max-ockrare för att pressa kostnaderna litet ;)

Överväger mellan detta o köpa färdig friggis... Blir ju lite mer Personlig touch om man bygger själv så. El skall dras in i friggeboden så att man får litet ljus och värme där kyliga, mörka sommarkvällar och väggarna skall isoleras, ytterväggarna blir vanliga lodräta paneler (som återfinns på de flesta husen) och taket blir troligen ett plåttak...

Skiss enligt bilden som är snickrad i paint ;)

• friggis.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
CC 60 på väggarna och cc120 på takstolarna.

Lika bra att bygga riktigt på en gång.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.