Hej! Jag har köpt hem 18st 45*45*2500 reglar samt vinkeljärn och skruv för att bygga ett förvaringssystem till skivmaterial och brädor. Jag tänkte bygga ungefär såhär, se bild:
:
Bygger jag då de nedre hörnen enl bild? Undrar också hur jag i så fall undviker att skruva in i de första två skruvarna när jag sätter dit de andra två och om 45*45-regeln kommer spricka av att bli skruvad genom 4 ggr.
Tacksam för tips. Såhär ser det ut där jag vill organisera upp, det är övervåningen på ett timrat uthus. Det finns utrymme till att stoppa in virke från kortändan på ”hyllsystemet”.
:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Bygger jag då de nedre hörnen enl bild? Undrar också hur jag i så fall undviker att skruva in i de första två skruvarna när jag sätter dit de andra två och om 45*45-regeln kommer spricka av att bli skruvad genom 4 ggr.
Tacksam för tips. Såhär ser det ut där jag vill organisera upp, det är övervåningen på ett timrat uthus. Det finns utrymme till att stoppa in virke från kortändan på ”hyllsystemet”.
Logga in
Skapa konto
Hej,V Vallgravskrokodil skrev:Hej! Jag har köpt hem 18st 45*45*2500 reglar samt vinkeljärn och skruv för att bygga ett förvaringssystem till skivmaterial och brädor. Jag tänkte bygga ungefär såhär, se bild:
:[bild]
[bild]
[bild]
Hur går det med denna? Är det byggt nu? Vilka virkesdimesioner blev det i slutänden?
Klicka här för att svara