Efter att ha bott i min fina (nåja!!) lägenhet nu ett tag inser jag att balkongen är väldigt snålt tilltagen, samt att precis allt som är där blir blött när det snöar och regnar.

Samtidigt älskar jag balkongen och vill gärna vara där och dricka vin ibland. Balkongen passar perfekt för att förvara vin, sprit och öl... men det står alltid i vägen.

Men så tänker jag, man skulle bygga en bred bänk med plats för två och med uppfällbart lock att sitta på och att ha som plats för förvaring.

Jag är helt säker på att det finns fler som har tänkt denna tanken och då undrar man, var finns dessa möbler att köpa, eller ritning att bli inspirerad av eller mått som kan vara bra att tänka på när man ska bygga själv.

Förvaringen behöver inte vara väderskyddad eller tät. Poängen är att utnyttja sittytan som förvaring.

Mats-S
Keter har en hel del justa kraftiga dynlådor som tål att sitta på. Deras lite dyrare är av kraftigare plats så dom tål att man stuvar i saker rätt hårt. Har en på sjöverandan på sommarstället som stått ute året runt i minst 10 år, lite blekt nu men inte ett fel på den trots den hårda miljön. Tror att det är typ den här jag har:
https://www.k-rauta.se/produkt/dynlada-keter-rockwood-570l-156x73cm-antracit/7290103664794

Googla på "keter dynlåda" .

• Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
Tack så mycket! Den ser fin ut! Jag tänkte först bygga en enkel bänk, att ställa mina två kylväskor under... men antingen får det momentet utgå eller så passar dom i denna lådan!

Egentligen ville jag ha stolar på balkongen, men den är så liten och allt är bara i vägen hela tiden! Värdelöst! Denna kan passa!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.