Vi har ett tvåplanshus med källare som vi planerar att bygga ut en hall/entré på ca 10 m2. Ovanpå entrén blir det en enklare balkong. Utbyggnaden är inte tänkt att få någon källare.
Dräneringen är gjord för ca 10 år sedan.
Vi har två alternativ (se även bild) som vi väljer mellan:
Alternativ 1: Platta på mark vilket gör att befintlig dränering blir oåtkomlig i framtiden.
Alternativ 2: Hög sockel och dräneringen förlängs runt utbyggnaden.
Vilket av alternativen tycker ni är bäst och varför?