Skall bygga upp ett fall utomhus på en balkong. Tjocklek från 5 till 25 mm, fallet måste byggas upp med typ "betongspackel" det fungerar inte med flytspackel eller liknande. Sträcka på 6 meter och bredd på 0,3m
Jag testade med Ardex A46 som på pappret såg riktigt bra ut, väntade tills mörkrets inbrott för att det skulle bli lite kallare.. Men tyvärr så är det för tillfället för varmt och A46:an härdar innan jag hinner få ut något nämnvärt, efter 3-4 minuter så går det inte att arbeta med massan
Måste göra det i dagarna då plåtslagaren kommer i slutet i veckan och skall göra sitt.
Någon som har tips på vilken produkt som man skulle kunna använda?
Bifogar en bild så ni ser vad jag menar. Fallet skall byggas upp från lecan med rännkrokarna till slutet av betongsargen.
Jag testade med Ardex A46 som på pappret såg riktigt bra ut, väntade tills mörkrets inbrott för att det skulle bli lite kallare.. Men tyvärr så är det för tillfället för varmt och A46:an härdar innan jag hinner få ut något nämnvärt, efter 3-4 minuter så går det inte att arbeta med massan
Måste göra det i dagarna då plåtslagaren kommer i slutet i veckan och skall göra sitt.
Någon som har tips på vilken produkt som man skulle kunna använda?
Bifogar en bild så ni ser vad jag menar. Fallet skall byggas upp från lecan med rännkrokarna till slutet av betongsargen.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 262 inlägg
Jag gjorde ett liknande fall ut från garaget med putsbruk.
Klicka här för att svara
