Höghus Höghus skrev:
När jag dränerade om lossade jag allt som fäste altanen vid huset. Sedan lyfte vi undan hela klabbet med grävaren och rundsling. Sedan var det bara att ställa tillbaka altanen igen och skruva fast den.

/Höghus
Coolt :cool:
Jag så framför mig ett trädäck som viker sig och blir kaffeved om man försöker. Då har jag lärt mig nåt nytt idag igen.

M Mellanbarn skrev:
Coolt :cool:
Jag så framför mig ett trädäck som viker sig och blir kaffeved om man försöker. Då har jag lärt mig nåt nytt idag igen.
Jo det är klart att det beror på konstruktionen om det funkar eller inte. Men jag hade tur och bärlinorna gjorde att det höll.
Och har man det i åtanke redan när altanen byggs kan man ju planera för möjligheten.

/Höghus

• Gilla
Mellanbarn
  • Laddar…
"nytta före nöje" drenera huset först och sen kan man ju alltid använd maskin och göra platta/plintar m.m

förvisso ett bra arbete kan man göra flera gånger men tiden kan man sätta på annat :D

HogeN HogeN skrev:
"nytta före nöje" drenera huset först och sen kan man ju alltid använd maskin och göra platta/plintar m.m

förvisso ett bra arbete kan man göra flera gånger men tiden kan man sätta på annat :D
Jo visst jag begriper att dränera först hade varit rätt väg att gå men då det inte finns några förhöjda fuktigheter i källaren (hela tomten o gatan lutar) så är det inget akutjobb och man brukar ju säga "if it aint broken dont fix it"

Men man vill ju gardera sig mot ett ev haveri

S Stabbsson skrev:
Jo visst jag begriper att dränera först hade varit rätt väg att gå men då det inte finns några förhöjda fuktigheter i källaren (hela tomten o gatan lutar) så är det inget akutjobb och man brukar ju säga "if it aint broken dont fix it"

Men man vill ju gardera sig mot ett ev haveri
Nå då är det inga bekymmer bara att tänka ut några olika modeler och singla slant ^_^

Om det bara är ifall så gör innersta biten lyftbar och så får du/ni handgräva den biten om det någon gång blir aktuellt att dränera. Om det innebär att du offrar några ttallbrädor är det ingen stor sak.

Z z_bumbi skrev:
Om det bara är ifall så gör innersta biten lyftbar och så får du/ni handgräva den biten om det någon gång blir aktuellt att dränera. Om det innebär att du offrar några ttallbrädor är det ingen stor sak.
Nä några brädor är ju sak samma

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.