Hej. Jag ska förbereda för sprut av lösull på min vind och ska göra en långång som visas på bilden. Jag får 30cm med lösull över den gamla isoleringen av spån
Min fråga är. Vilken dimension ska jag ha på reglarna som bära långången och festas i reglerna i golvet på vinden?
På förhand tack för svar...
Espen
Min fråga är. Vilken dimension ska jag ha på reglarna som bära långången och festas i reglerna i golvet på vinden?
På förhand tack för svar...
Espen
Redigerat:
Jag gjorde reglar som går längs huset i 90 vinkel mot takstolarna (= parallellt med nocken). Reglarna är fästa med en distans mot undre delen av takstolarna, så golvet hamnar på rätt höjd efter isolering.
Sedan la jag golvet som korta bitar ca 80cm långa uppepå reglarna, i 90 vinkel mot reglarna. Dvs gången blev 80cm bred. Jag skulle ha upp allt material genom en trång taklucka, så det gick I alla fall inte att ta långa brädor.
Äh, en bild här hade varit enklare. Ska se om jag hinner upp på vinden under dagen. Blev i alla fall stadigt utan svaj.
Tog 90 x 45 som reglar, golvet var ungefär 2cm tjockt.
Sedan la jag golvet som korta bitar ca 80cm långa uppepå reglarna, i 90 vinkel mot reglarna. Dvs gången blev 80cm bred. Jag skulle ha upp allt material genom en trång taklucka, så det gick I alla fall inte att ta långa brädor.
Äh, en bild här hade varit enklare. Ska se om jag hinner upp på vinden under dagen. Blev i alla fall stadigt utan svaj.
Tog 90 x 45 som reglar, golvet var ungefär 2cm tjockt.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto