Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här gjorde jag. Det är egentligen en prototyp för att testa med en ekplanka jag hade liggande, men den åkte upp för att vi behövde en lampa ovanför arbetsbänken i köket. Kedjorna var för att Hornbach inte hade wirelås i små dimensioner....
...och ja, jag är väl medveten om att kabelskarven är helt undermålig. Som tur är hänger den ca 220 cm upp ovanför en bänk....
Jag vet inte om bilden har konstiga perspektiv men det gör ont i mina ögon att titta på de snett hängda kedjorna... Det är inte ovanligt att man ser det i kontorslandskap också, trots att "riktiga" elektriker har hängt upp dem. Min personliga åsikt är att det ser väldigt amatörmässigt och illa ut. 
Nu har jag gjort skisser och så. Innan jag går vidare med inköp. Undrar jag om det är bäst med frostad akrylplast eller plastskiva/plexiglas med plastfilm med frostat utseende som lampskydd. Man ska alltså inte kunna se in till ljuskällorna i min armatur sett nerifrån.
Oavsett vilket du väljer bör du se till att det klarar temperaturerna som uppstår. Om du ska ha plast, speciellt sådan som täcker helt framtill (och därmed minskar ventilationen), måste du i princip köra LED och du kommer ändå behöva tänka på kylningen. Väljer du halogen skulle jag se till att det finns ventilationsöppningar i framkant och bakkant samt att du håller säkerhetsavstånd till plasten. De flesta små halogenspottar brukar ange ca 20 cm till brännbart material...
Verkar som att det är nedlagt för tillfället då Jag ser att alla philips HUE ljuskällor är inte ljusreglerbara via vanliga dimmers. Endast via RF / App.
Det är dåligt med information angående deras Lightstrip PLUS. Jag skulle behöva veta volt ampere osv om man kan byta adaptern till så den passar till en vanlig takdosa. Även att om den är dimbar!
Det är dåligt med information angående deras Lightstrip PLUS. Jag skulle behöva veta volt ampere osv om man kan byta adaptern till så den passar till en vanlig takdosa. Även att om den är dimbar!
Klicka här för att svara