Hej!

Jag är sugen på att själv försöka bygga ett bord, likt det på bilden. Någon som gjort något liknande och har tips/kan beskriva hur ni gjort?
Tar tacksamt emot tips!

• Runt Berit matbord med trästruktur, till salu på e-handelswebbplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har du tänkt dig för material? Massivträ eller någon form av skivprodukt?
Vill du göra skivan i limträ kan det vara en idé att bygga upp den av tårtbitar med kortsidan vinkelrätt mot fiberriktningen samt försöka välja virke så att årsringarna går genom skivans tjocklek.
Ser ut som ett spännande projekt oavsett (även om det påminner lite om en kabeltrumma).

S SvElisa skrev:
Hej!

Jag är sugen på att själv försöka bygga ett bord, likt det på bilden. Någon som gjort något liknande och har tips/kan beskriva hur ni gjort?
Tar tacksamt emot tips!
Bord i denna konstruktionen har äldigt lätt för att välta. Tänk på att pelarfoten måste vara väldigt tung och att skivan inte får ga för stor omkrets. Skulle inte rekommendera denna typen av bord om du har barn i åldrarna 5-12.
P Pettman skrev:
Vad har du tänkt dig för material? Massivträ eller någon form av skivprodukt?
Vill du göra skivan i limträ kan det vara en idé att bygga upp den av tårtbitar med kortsidan vinkelrätt mot fiberriktningen samt försöka välja virke så att årsringarna går genom skivans tjocklek.
Ser ut som ett spännande projekt oavsett (även om det påminner lite om en kabeltrumma).

S SvElisa skrev:
Hej!

Tar tacksamt emot tips!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.