3 357 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Bygga bastu i Uthuset folie eller ej
Hej. Jag skall bygga en bastu i uthuset. Där jag kommer få bygga 1 helt ny vägg. Sen övriga 1 vägg är mot pannrummet samt 2väggar är mot befintlig oisoleradvägg. 3 väggar kommer reglas isoleras samt ha 3 panel. En kommer ha kakel. Då är frågan är det en dum grej att använda bastufolie?
Hur funkar det med kakel i bastun? Tål all kakel värmen? Funderar på att renovera bastun.
Tack för svar! Låter ju bra. Är det något särskilt kakel? Krävs det någon speciell fog?
Ok. Tack!
Klicka här för att svara
