2 484 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Bygga badrum i källare- toalett eller ej?
Jag håller på att renovera hela källaren. Bilat ut och skall nu på med dubbla lager isodrän dvs 2st 100mm skivor. Min fråga är om någon vet hur man ska tänka kring att ha en toalett. Vid en eventuell översvämning så kommer det inte lukta päronsaft direkt. Ska man hoppa över toaletten eller vad finns det för alternativ och metoder för att ha en toalett?
Jag tänker ju på vilken skjuts det blir på en spolning från de andra våningsplanen, hur funkar det i en källare?
Alla rör ska bytas av vvs:are, jag ska ha vattenburen värme i hela källaren och för info så är huset ifrån 1927.
Tack på förhand!
/S
Jag tänker ju på vilken skjuts det blir på en spolning från de andra våningsplanen, hur funkar det i en källare?
Alla rör ska bytas av vvs:are, jag ska ha vattenburen värme i hela källaren och för info så är huset ifrån 1927.
Tack på förhand!
/S
Spelar ju ingen roll om du har toalett eller avlopsbrunnar om det blir stopp utanför huset. Det kommer komma upp genom brunnen före toalett stolen.
Finns säkert backventiler som fixar toa avlopp oxå om du vet att du bor i ett problem område. Annars säger jag som vanligt om källare. Förvara inget du är rädd om och använd material som klarar en översvämning. 
Klicka här för att svara