Hej,
Tänkte bygga en liknande arbetsbänk till garaget som denna fast mindre i 115cm längd istället för 180cm.
Och djup på 60cm istället för 70cm.
Behöver man ingen stående ben som stöd i mitten?
Kommer vara av 45x70 reglar och sen 12mm plywood på.
(bild från internet)
Kommer troligen att användas som bord och hylla för förvaring och inte arbetsbänk i längden skulle jag gissa på.
Tack på förhand
Tänkte bygga en liknande arbetsbänk till garaget som denna fast mindre i 115cm längd istället för 180cm.
Och djup på 60cm istället för 70cm.
Behöver man ingen stående ben som stöd i mitten?
Kommer vara av 45x70 reglar och sen 12mm plywood på.
(bild från internet)
Kommer troligen att användas som bord och hylla för förvaring och inte arbetsbänk i längden skulle jag gissa på.
Tack på förhand
Medlem
· Blekinge
· 12 210 inlägg
Det kommer att gå utmärkt. Jag håller på med ett liknande underrede till fräsbord som ju belastas mer än bara förvaring.
På baksidan skruvar jag en plywoodskiva på benen för att öka styvheten. En diagonalsträva där skulle göra samma jobb.
Fundera på om du ska ha hjul under. Och en liten vertikal bräda längs med bakkanten av skivan förhindrar att småsaker trillar ned i djupet där.
På baksidan skruvar jag en plywoodskiva på benen för att öka styvheten. En diagonalsträva där skulle göra samma jobb.
Fundera på om du ska ha hjul under. Och en liten vertikal bräda längs med bakkanten av skivan förhindrar att småsaker trillar ned i djupet där.
Klicka här för att svara