Hej,
Skulle behöva lite råd och tips gällande att bygga ut befintlig trädäck, som tidigare ägare byggde, över gamla markplattor.
då det är mitt första bygge av trädäck så behöver jag lite råd hur jag ska tänka här.
Ska reglarna/bärlinorna ligger direkt på markplattorna med syllpapp emellan?
Hur justerar jag bäst regelverket att hamna i nivå med befintligt trädäck?
Ska jag använda balksko för reglarna eller skråskruva?
Skulle behöva lite råd och tips gällande att bygga ut befintlig trädäck, som tidigare ägare byggde, över gamla markplattor.
då det är mitt första bygge av trädäck så behöver jag lite råd hur jag ska tänka här.
Produkter som diskuteras: "balksko"
Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer
Du har bra förutsättningar!
Jag hade öppnat upp ändan på altanen och kollat dimensionen på befintligt regelverk, och bara fortsatt med samma dimension.
Finns distsansklossar i plast du kan använda för att eventuellt justera så att allt är i våg.
Både balksko och skråskruva fungerar, det senare billigare så klart.
Kör hårt!
Jag hade öppnat upp ändan på altanen och kollat dimensionen på befintligt regelverk, och bara fortsatt med samma dimension.
Finns distsansklossar i plast du kan använda för att eventuellt justera så att allt är i våg.
Både balksko och skråskruva fungerar, det senare billigare så klart.
Kör hårt!
Perfekt läge att byta allt mot marksten. Mycket snyggare/trevligare än trall, mindre underhåller och kommer hålla längre.T Test1234567 skrev:Hej,
Jag hade tagit bort 90% av plattorna och sparat plattor med säg 1500mm mellanrum (beror på tjocklek bärlina, kolla Träguiden för korrekt cc-mått. Detta för att få mer luft mellan trä och mark. Sen kan du palla upp en dubbel platta på resterande och lägga bärlinorna på dessa med papp emellan.
Bild från internet men du förstår principen med plattorna.
Bild från internet men du förstår principen med plattorna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden