Hej,
Blev minst sagt förvånad idag när jag inspekterade höstens carportbygge och fann svartmögel i råspånt samt balkar på insidan av carport. Finns det något man kan göra mot detta eller bör jag byta taket. Varför har det ens uppkommit?
Funktionen i sig är ju öppen så antagligen har virket varit blött vid bygget.
På ovansidan två lager takpapp, frågan är hur det ser ut däremellan första enkla inspektion, det verkar OK!
Vad göra, behandling mögelmedel, torka, slipa ned och måla eller byte?
https://www.bauhaus.se/mogel-fri-ja...4_gjN42q6WNzJH7qQzeyn19CvV4fqZdRoCpiYQAvD_BwE
MVH
Johanneshov
Blev minst sagt förvånad idag när jag inspekterade höstens carportbygge och fann svartmögel i råspånt samt balkar på insidan av carport. Finns det något man kan göra mot detta eller bör jag byta taket. Varför har det ens uppkommit?
Funktionen i sig är ju öppen så antagligen har virket varit blött vid bygget.
På ovansidan två lager takpapp, frågan är hur det ser ut däremellan första enkla inspektion, det verkar OK!
Vad göra, behandling mögelmedel, torka, slipa ned och måla eller byte?
https://www.bauhaus.se/mogel-fri-ja...4_gjN42q6WNzJH7qQzeyn19CvV4fqZdRoCpiYQAvD_BwE
MVH
Johanneshov
Produkter som diskuteras: "mogel-fri"
Mögel-Fri Inne Jape
Tvätta bort mögel inomhus
86 kr inkl moms
Läs mer
Tack, ja har kolla runt i forumet och jag är ju inte ensam om att drabbas av svartmögel.
Får göra som du säger, tack för uppmuntringen! ;-)
Får göra som du säger, tack för uppmuntringen! ;-)
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 420 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 420 inlägg
Det kan uppstå av fuktigheten utomhus och då finns egentligen ingenting man kan göra och det är helt ofarligt. Antingen kan du ingenting och ser om det stör er när träet bleknat eller så kan ni måla och hålla på och tvätta bort det varje gång vädret varit fördelaktigt för mögel.
Är det pga fukt i virket så bör det torka upp i sommar och då kan du tvätta bort det lilla om du känner för det.
Är det pga fukt i virket så bör det torka upp i sommar och då kan du tvätta bort det lilla om du känner för det.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden