7 397 läst ·
18 svar
7k läst
18 svar
Bygg ett förråd på tomten - gör det själv
Såvitt jag vet finns inga generella skillnader i regler för landsbygd, förort och stad. Däremot är det skillnader mellan detaljplanerat eller ej, plus att olika detaljplaner ser olika ut.
Sen kan ju enskilda kommuner eller deras tjänstemän absolut ha egna "regler", frågan är om de har torrt på fötterna...?
Sen kan ju enskilda kommuner eller deras tjänstemän absolut ha egna "regler", frågan är om de har torrt på fötterna...?
Tält kräver väldigt mycket underhåll. Solen äter upp duken om de är resta över tid och så river vinden sönder dem är min erfarenhet.kisumisu skrev:
Lånar tråden lite.
Tänkte starta eget men då de gäller förvaring av saker så...
Då min kommun är väldigt byråkratiska och de ena och det andra går ej.
Har dock flertalet grannar som byggt lite hursom som inte fått något från kommunen.
Nu till min fråga, jag tänkte smälla upp en tält 😀 är ingen byggnad och räknas det som byggnad(?) så är den lätt att flytta och tom riva ner ifall att man får kommunen på sig.
Vet någon här nån vettig tillverkare, märke och ev säljare av sådana? Vill ha kvalitet, gärna också nåt som är relativt enkelt att bygga ihop och ev riva ner!
Bor i Norrland och därmed blir det en hel del snö. Blåser rätt så mycket här också.
Dom flesta som jag hittat står det klausuler "garanti gäller ej snö".
Jag hade tänkt ha tältet uppe året runt. Har dock möjlighet borsta av värsta snön från den, men den måste ju ändå tåla snö!
Så vad köpa och hur bäst förankra den i marken så den inte blåser iväg?
Så är det nog och därmed vill man ju ha nåt som håller bäst av dessa.J Jaggatagga skrev:
Min morfar hade en garagetält till bilen som höll ändå över 20år. Men det kanske inte är samma material och därmed kvalitet idag som på 90-talet?
Har tyvärr ingen koll heller vad det var för tillverkare.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden