Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Jag tänkte skaffa en "semesterbuss" - typ VW Transporter. Om man inte väljer VW vad skall man satsa på? Det skall vara något som fugerar bra och skapligt lätt att reparera och hitta delar till. Är det någon som har koll på om det finns "byggsatser" till inredning? `Finns några bloggar för just "semesterbussar"?
Jag tänkte att satsa max 50.000 SEK.
Jag tänkte att satsa max 50.000 SEK.
Medlem
· östergötland
· 25 inlägg
Jag hade köpt en ford, cheva eller dodge van.
Till chevorna finns det delar överallt och billigt är det.
Till chevorna finns det delar överallt och billigt är det.
Har själv en Chevavan med högtak från 87 som jag inredde för 17 år sedan, hyfsat enkel att fixa med och betydligt bättre plats än i en folkabuss. Inredd med kök och sovplats för två vuxna och två barn, största nackdelen är att jag sällan kommer under 1,7 liter / milen.... Åkte ca 300 mil på årets semester, så bensinräkningen var ganska häftig.
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Tack för alla intressanta svar; det finns en stor kunnighet där ute! Jag uppskattar viljan som finns att dela med sig.
Hur gammal buss är det värt att köpa? Vad är det viktigaste att kolla?
Jag föreställer mig att karossen måste vara viktigast; att hålla på att laga rost kan lätt bli en "never ending process", däremot att hitta delar förefaller enklare. Är det ett vettigt resonemang?
Hur fungerar det med bilprovningen? Är det något speciellt man bör tänka på?
Inga kommentarer om bloggar i bussbranchen; är det någon som har koll på det? Ämnet förefaller "lite udda" på byggahus.se.
Jag ser fram emot nya inlägg.
Hur gammal buss är det värt att köpa? Vad är det viktigaste att kolla?
Jag föreställer mig att karossen måste vara viktigast; att hålla på att laga rost kan lätt bli en "never ending process", däremot att hitta delar förefaller enklare. Är det ett vettigt resonemang?
Hur fungerar det med bilprovningen? Är det något speciellt man bör tänka på?
Inga kommentarer om bloggar i bussbranchen; är det någon som har koll på det? Ämnet förefaller "lite udda" på byggahus.se.
Jag ser fram emot nya inlägg.
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Hej igen,
Jag tar en koll på bilprovningens hemsidor. Jag är något skeptisk till Ford Transit - vi hade en för många år sedan - ett stort elände med en V4. Vi var på semester i Tyskland; våra barn jublade när vi lyckades pressa oss förbi en polsk lastbil, i övrigt blev vi bara omkörda ....
Jag tar en koll på bilprovningens hemsidor. Jag är något skeptisk till Ford Transit - vi hade en för många år sedan - ett stort elände med en V4. Vi var på semester i Tyskland; våra barn jublade när vi lyckades pressa oss förbi en polsk lastbil, i övrigt blev vi bara omkörda ....
VW LT31 var poppis att bygga semesterbussar på för en 10 år sedan i alla fall.
http://www.blocket.se/stockholm/VW_LT_31_Endast_7800_mil__95_24522350.htm?ca=14&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/VW_LT_31_Endast_7800_mil__95_24522350.htm?ca=14&w=3
Klicka här för att svara
