Hej!
Vi har kompisar som förhoppningsvis flyttar till ett hus här i Vaxholm. Huset ligger granne med genomfartsleden. Kommunen vill inte att man bygger bullerplank, som iofs skulle behöva byggas 4 meter högt eftersom tomten ligger ca 2 meter under gatunivån.
Vi funderar hur bra det fungerar med typ tuja-häck? Eller gran? Fast gran är väl svårt att köpa någorlunda uppvuxna.. Man vill ju inte vänta flera år innan ljudnivån blir lägre.
Någon som har ideer, förslag eller framför allt; ett hum om hur väl en tät tuja-häck kan dämpa buller från lastbilar, bussar och motorcyklar?