G
Hej!

Märkte att frysen började larma i min kyl/frys för att graderna sjunkit till -11. Startade om hela skåpet och allt gick bra, ca en vecka. Sen blev det samma igen.
Stängde av allt igår och lät det vara avstängt (ca 24 timmar) nu när jag skulle stoppa in en plastback fick jag inte in backen. Det har blivit en stor bula i kylskåpsdelen.
Syns kanske dåligt på bilden, men kanske nån som vet vad som hänt?
Får väl tillägga att jag har detta skåp i garaget om någon undrar varför det ser så smutsigt ut

Interiör av en smutsig kyl med en stor bula på bakväggen, orsakad av okänt fel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

L
Har kommit fukt bakom väggen av någon orsak , som frusit till stor isklump och pressat ut väggen , hade ett frysskåp med lika utseeende , gick ej att fixa , gick på skroten

G
F
L Liteavvarje skrev:
Har kommit fukt bakom väggen av någon orsak , som frusit till stor isklump och pressat ut väggen , hade ett frysskåp med lika utseeende , gick ej att fixa , gick på skroten
Fast det hände efter att jag stängt av det, bulan var inte där när kylen var igång.

L
???? Kan inte få hjärnan att funka för detta , märkligt men något har exspanderat bakom
är det i kylen eller frysen

L Liteavvarje skrev:
något har exspanderat bakom
Kylmedia på rymmen.

G
Det är i kyldelen.

L
Har du tittat på baksidan om det syns något konstigt

G
Electrolux ERF 37400W
Electrolux ERF 37400W kylskåp med öppna dörrar, visande inre hyllor och fack.

G
Tittade igår, när jag dragit ut det och rengjorde droppskålen. Såg inte konstigt ut då. Har dock inte kollat det nu. Men har startat det igen.

P
förångaren har sprickigt
du kommer tappa kyla direkt
så snabba dig till affären o köp nytt
för den här är skrot

Tyvärr är det där vad man får när man köper electrolux. Ren skit. Köp ett annat märke.

G
F Finndjävel skrev:
Tyvärr är det där vad man får när man köper electrolux. Ren skit. Köp ett annat märke.
Jag har fått det gratis som tur är.... Fast jag är fortfarande nyfiken på vad som hänt med skåpet!

P
skär upp plasten i ryggen så ser du

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.