4 055 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Budgivning
Hej
När man köper lägenhet eller hus i Stockholms området så är det ju oftast en hemsk budgivning.
Hur är det vid tomtköp? Är det lika hemskt?
Brukar priset stiga mycket i förhållande till utgångspriset?
Jag vet att det kan säkert variera en del, men är det någon som vet hur det brukar vara generellt för en normal tomt i Stockholms området?
Hälsningar
Christian
När man köper lägenhet eller hus i Stockholms området så är det ju oftast en hemsk budgivning.
Hur är det vid tomtköp? Är det lika hemskt?
Brukar priset stiga mycket i förhållande till utgångspriset?
Jag vet att det kan säkert variera en del, men är det någon som vet hur det brukar vara generellt för en normal tomt i Stockholms området?
Hälsningar
Christian
Hej,
Vi tänkte buda på en tomt här i Sollentuna med utgångspris 1,3 men redan efter 1½ dag så var priset 2,1 !!!!! Behöver jag säga att vi aldrig lade bud efter det beskedet!?
Vi tänkte buda på en tomt här i Sollentuna med utgångspris 1,3 men redan efter 1½ dag så var priset 2,1 !!!!! Behöver jag säga att vi aldrig lade bud efter det beskedet!?
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Slutsatsen är ju att man skall aldrig ge upp bara för att budet ligger för högt. Lämna ett bud ialla fall, på den nivå ni vill bjuda. Även om det skulle vara lägre än lagt bud.
Dels stör det mäklaren om han i själva verket vill sälja till underpris åt sig själv. Dels så är det inte helt ovanligt att den som bjudit mest visar sig ha problem att fullfölja affären.
Dels stör det mäklaren om han i själva verket vill sälja till underpris åt sig själv. Dels så är det inte helt ovanligt att den som bjudit mest visar sig ha problem att fullfölja affären.
Klicka här för att svara
