Jonathan79> nej jag är inte orolig för fukt bakom panelen. Vi har ett luftsystem som fungerat länge och som snickarna bedömer tillräckligt. Vi har samma system i huset vi bor bredvid och inga problem trots idogt duschande.

Marcussjogren> Tack för tanken, hade ingen tanke på att man kunde ta grått... var mest inne på turkost igen å då tyckte jag ändå mattan såg lite turkos ut... =).
 
Jag sa inget om fukt bakom panelen, tänkte på husets ventilation. Sitter det en fläkt på taket ?
 
Lissandra skrev:
Caroline2014> tyvärr så har vi inte använt badrummet så länge men jag har sett flera på styleroom och här tidigare. Kolla med dem. Personligen blir jag lite glad om det släpper om några år lr ngt så kan jag få möjlighet att byta färg ;). Färgen kostade liksom 800.-

Säljaren i butiken var noga med att säga att de inte rekommenderar att måla plastvägg men visade vilken färg hon själv använt i sitt våtutrymme. Inget tips om skötsel å rengöring efter. Däremot gjorde vi som hon sa innan med tvätt. Hon tyckte dock inte vi skulle behöva häftgrund men jag valde det ändå.

Chris983> ska kolla. Använder det till mycket nu!! 😊
återkom gärna efter några månader om ni duschar dagligen och färgen sitter kvar :)
 
Då vill det till att de har gäster ofta.
 
Det här var precis det jag sökt efter.
Vi har ett badrum gjort på 90-talet, men tyvärr inte alls efter någon säkert vatten-standard.
Vattnet in i badrummet kommer tyvärr inne i själva duschutrymmet och golvbrunnen ligger aningens för nära väggen. Sen är det även något som ser ut som sprickor i nedre hörnen på våtrumsmattan, inne i duschutrymmet. Det kan dock vara smuts, men jag smetade på silikon över för att vara på säkra sidan.

Nu läste jag dock om detta våtrumstäck och det är ju exakt det jag söker, då vi troligen inte har råd att fixa till detta närmaste året.
Hur gör jag med våtrumstäck där jag smetat silikon?
Och hur gör man runt rörgenomföringarna?

Vi flyttade in för en månad sen kan jag tillägga
 
Peta bort silikon och fyll igen med våtrumsspackel eller tvätta bort med silikon väck etc (Biltemas är nog billigast). Kan även gå med T-röd om du gnider bra. Vid rörgenomföringarna kan du använda våtrumsspackel som du sedan täcker med silikon efter målningen. Våtrumstäck kan även användas i taket. Har väggtapeten släppt så använd helst våtrumslim men det kan gå med våtrumsgrund som har lite klistertendens.

Är golvet mycket skadat kan man använda kemisk svets eller fylla med svetsfog för badrumsmattor som värms upp och svetsas på plats. Låter lite säkrare än silikon i duschutrymmet.
Målade ett badrum i oktober. Ska även måla ett till i mars/april men där är det kakel på halva väggen. Har däremot aldrig målat golvet som vissa har gjort. Tror inte det håller så bra i duschutrymmet om man inte skaffar duschkabin istället. Det finns en äldre länk med bilder hur folk har gjort. K-Rauta har extrapris på sina Beckers våtrumstäck till 27/2.

Lycka till.:)
 
Redigerat:
  • Gilla
MoaSB
  • Laddar…
Mkt snyggt!!
 
C caroline2014 skrev:
Härligt med färg!
Vad är det för färg som klarar att sitta på plastvägg i duschen? Lämnade säljaren någon instruktion om skötsel o rengöring? Jag har bara fått höra att färg målad på vinyl/plastväggar inte kommer att sitta kvar över tid - i synnerhet inte i våtutrymmen eller där det krävs städning. Vill gärna överbevisas:)
/C
 
Caroline2014> tyvärr så har vi inte använt badrummet så länge men jag har sett flera på styleroom och här tidigare. Kolla med dem. Personligen blir jag lite glad om det släpper om några år lr ngt så kan jag få möjlighet att byta färg ;). Färgen kostade liksom 800.-

Säljaren i butiken var noga med att säga att de inte rekommenderar att måla plastvägg men visade vilken färg hon själv använt i sitt våtutrymme. Inget tips om skötsel å rengöring efter. Däremot gjorde vi som hon sa innan med tvätt. Hon tyckte dock inte vi skulle behöva häftgrund men jag valde det ändå.
 
MmeMim MmeMim skrev:
Caroline2014> tyvärr så har vi inte använt badrummet så länge men jag har sett flera på styleroom och här tidigare. Kolla med dem. Personligen blir jag lite glad om det släpper om några år lr ngt så kan jag få möjlighet att byta färg ;). Färgen kostade liksom 800.-

Säljaren i butiken var noga med att säga att de inte rekommenderar att måla plastvägg men visade vilken färg hon själv använt i sitt våtutrymme. Inget tips om skötsel å rengöring efter. Däremot gjorde vi som hon sa innan med tvätt. Hon tyckte dock inte vi skulle behöva häftgrund men jag valde det ändå.

Chris983> ska kolla. Använder det till mycket nu!! 😊
Står sig färgen ännu eller hur går det? Är nyfiken på hur färgen tål rengöring.

/David
 
A Agorazo skrev:
Står sig färgen ännu eller hur går det? Är nyfiken på hur färgen tål rengöring.

/David
Jag kan inte helt svara på frågan ännu tyvärr. Vi bor inte i huset ännu då vi renoverar resten. Vi hade det uthyrt 6 veckor. Däremot tålde inte färgen att muraren som borrade ny fläkt i samma fläktkanal på våningen ovan skulle rensa bort allt murbruk och slant in in i väggen med både sten å verktyg.

Återkommer gärna när vi städat mer än fem gånger...
 
  • Gilla
Agorazo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.