Byggahus.se

Budget hus

1. L
    Medlem Nivå 1
    Hej !
    Vi funderar på kvadraten(Eksjöhus) som vi anser är
    mycket hus för pengarna 1,5 utan tomt & anslutningar.
    Priset är med inredd övervåning och en del tillval som
    fullhöjd på kök och luckor i bok,Spegeldörrar,garage+föråd och hörnbadkar.
    Det som talar emot är att huset ser lite tråkit ut på
    bak & framsida.

2. H
    Anonym

Re: Budget hus

Älvsjöhus ska ha lite budget varianter :)

3. Carisma
    Medlem Nivå 5

De som är billigast är Älvsbyhus, Smålandsvillan, LB-hus "ugglan-serie" och Hjältevadshus.

4. S
    Medlem Nivå 1

Glöm inte bort Björklidenhus husserie "Villa Favorit" som är en stark konkurrent, om ännu lite anonym i skaran. Mycket hus för pengarna. Platta på mark med golvvärme, kaklat badrum och råspont under takpannorna.
    Titta på www.bjorklidenhus.se
    /Sarah

5. jedwardh
    Medlem Nivå 3

Vet du vart den ligger i prisklass?

6. S
    Medlem Nivå 1

Hej Jedi!

1 160 000 kr för nyckelfärdigt hus. Priset är för modellen Villa Trofast i standardutförande. Priserna på tillval är helt OK.

7. jedwardh
    Medlem Nivå 3

Det var inte dåligt, blev väldigt förvånad. Då råkar inte veta om de har isolering i inneväggar?

8. S
    Medlem Nivå 1

Hej igen!

Ingen isolering. Dock en kraftigare gipsskiva som håller för att skruva i. Har varit i ett visningshus och jag blev positivt överrraskad av att det INTE var lyhört som jag trodde att det skulle vara utan isolering. Har senare fått förklarat för mig att just isoleringen i väggarna inte gör så mycket för ljud, då behöver man snarare en extra gipsskiva. Isolering i mellanväggarna är tydligen något överskattat ur ljudsynpunkt om jag förstått det rätt.

9. jedwardh
    Medlem Nivå 3

Jaha, jag trodde precis samma som dig. Vi har börjat titta på hus. Ena dagen så har man en favorit, sen lär man sig nått nytt och börjar titta på något annat. Just nu är jag inne på Eksjö kvadraten som inte heller ska vara så dyrt.

10. V
    Medlem Nivå 4

Jag saknar dock de rena 2-planarna bland de billiga budgethusen....
    Det är nästan bara 1-planare och 1 [sup]1/2[/sup] -planare....
    Vi vill helst bygga fullt 2-plan billigt ... tips någon ?

/V

11. jedwardh
    Medlem Nivå 3

Vad heter A-hus och trivselhus billighets serie? Vad ligger de i pris?

12. Carisma
    Medlem Nivå 5

Hjältevadshus har 2 stycken 2-planshus. Om jag inte minns fel låg det (för 1 års sen) på ca 1.4 miljoner.

13. V
    Medlem Nivå 4

Jo, fast jag vill ha platta på mark.. och då försvinner hjältevadshus, älvsbyhus, smålandsvillan, modulenthus och några till...
    Men tack för tipset...

14. V
    Medlem Nivå 4

Är dessa hus budgetvarianter som håller prisklasser såsom Ugglanserien, Egna hem, Älvsbyhus, smålandsvillan etc ?
    Vore intressant att veta ungefär hur dom ligger i pris Nyckelfärdigt...
    Jag kollade på borohus hemsida och det såg ut som dessa 2-planare var ur deras vanliga standardsortiment.... ?!

/V