Byggt lite idag, trodde dock jag skulle hinna bli klar men vädret var inte riktigt med mig.
Så bänkarna hann inte bli tillverkade
IMG_20150521_174134.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_20150521_174138.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Kan konstatera att helt tät är den inte efter dagens regn. Får fylla i med mer sikaflex, dock inga jätte läckage
 
Redigerat:
Ser snyggt ut!! Ser att du fick till en snygg kant som dolde ovankanten! Riktigt fint! Hoppas du lyckas få det mer tätt!
 
Nu är den garanterat tätare, även lyckats bygga bänkar. Lite slipning så är dom klar.

IMG_20150524_234307.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_20150524_232128.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
IMG_20150524_232138.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plats för kaminen
 
Ser att du kör spåret intern kamin, ska du svetsa själv? ser bra ut!
 
Fick tag i en kamin för en billig peng. Så tänkte kör med den till att börja med iaf.
Extern hade varit att föredra för mer plats, men kräver lite mer eftertanke vid konstruktion om man ska få ut vettig effekt
 
Då kan det badas mycket snart!
 
Absolut, återkommer med bild på sälarna när vi badar
 
Hur går det här då? Badandet gått i stå?
 
Jag har inte varit ner något mer så jag kunnat bygga klart Fästet till kaminen. Har ju bara 28 mil till badtunna :)
 
zalsson skrev:
Jag har inte varit ner något mer så jag kunnat bygga klart Fästet till kaminen. Har ju bara 28 mil till badtunna :)
:(
Du får baxa hem tunnan så du kan spontanbada när du känner för det!!
 
Ska flytta den till stugan bara allt blir klart och utprovat.
 
Provbadat i början av vintern, kaminen hade jag monterat för högt upp, men åtgärdas snabbt med vinkelslip och svets.
Fick även läckage morgonen dagen efter, hittade två skruvar som muttern inte riktigt var åtdragen på!? klantigt värre skulle gått över allt en gång extra innan montage :( får fixa det med mer sikaflex och ev montera isär den till sommaren.
Men blev ett skönt bad iaf.
 
  • Gilla
Walo
  • Laddar…
Hur varma blir kaminerna, ni som har dom fristående?
Skulle det gå att använda den som värmekälla till en bastu?
Funderar på en badtunna i altanen som värms upp med fristående kamin och en bastu i anslutning men det vore ju skönt med bara en kamin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.