122 872 läst ·
220 svar
123k läst
220 svar
Budget badtunna meckis style
Byggt lite idag, trodde dock jag skulle hinna bli klar men vädret var inte riktigt med mig.
Så bänkarna hann inte bli tillverkade
Så bänkarna hann inte bli tillverkade
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick tag i en kamin för en billig peng. Så tänkte kör med den till att börja med iaf.
Extern hade varit att föredra för mer plats, men kräver lite mer eftertanke vid konstruktion om man ska få ut vettig effekt
Extern hade varit att föredra för mer plats, men kräver lite mer eftertanke vid konstruktion om man ska få ut vettig effekt
Provbadat i början av vintern, kaminen hade jag monterat för högt upp, men åtgärdas snabbt med vinkelslip och svets.
Fick även läckage morgonen dagen efter, hittade två skruvar som muttern inte riktigt var åtdragen på!? klantigt värre skulle gått över allt en gång extra innan montage
får fixa det med mer sikaflex och ev montera isär den till sommaren.
Men blev ett skönt bad iaf.
Fick även läckage morgonen dagen efter, hittade två skruvar som muttern inte riktigt var åtdragen på!? klantigt värre skulle gått över allt en gång extra innan montage
Men blev ett skönt bad iaf.
Hur varma blir kaminerna, ni som har dom fristående?
Skulle det gå att använda den som värmekälla till en bastu?
Funderar på en badtunna i altanen som värms upp med fristående kamin och en bastu i anslutning men det vore ju skönt med bara en kamin
Skulle det gå att använda den som värmekälla till en bastu?
Funderar på en badtunna i altanen som värms upp med fristående kamin och en bastu i anslutning men det vore ju skönt med bara en kamin