Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Buckla i rostfri diskho

1. M
    Medlem · Skåne · 4 inlägg

Majvie

Medlem
    Vi är igång med att renovera vårt kök och har köpt en 2 meter lång heltäckande rostfri diskbänk med två hoar från Contura. När jag tar bort kartongbiten under hoarna ser jag en transportskada.

Är det någon som vet om det är något som t ex en plåtslagare kan böja tillbaka igen så att det ser nästintill perfekt ut igen eller vi måste byta ut hela bänken? Se bild.

2. F
    Medlem · stockholm · 307 inlägg

FDT

Medlem
    Men skynda på att reklamera detta som ”dold transportskada”.

3. M

Majvie

Medlem
    Det är reklamerat. Ville mest veta om det kunde bli fint igen om ngn kunnig lagade den och vi isf får reducerat pris på varan.

4. imported_Benno
    Medlem · Korpilombolo · 2 089 inlägg

imported_Benno

Medlem
    Det verkar vara väldigt vanligt med transportskador på diskbänkar. När det begav sig beställde jag vår från Rinkaby. Den levererades hem av något transportbolag. Vid uppackning hittades förstås en buckla som reklamerades. En ny diskbänk skickades omgående. En liten skada fanns på den med men nu orkade jag inte ta det ett varv till. Började bli fullt i garaget. För den första dröjde det många veckor innan jag fick returinstruktioner. Jag tror transportföretaget tog hand om den. De gjorde väl upp med Rinkaby om ersättning.
    Konstigt att de inte emballeras bättre om de ska kastas runt på olika lastbilsflak. Någonstans måste det ske utförsäljning av skadade diskbänkar.

5. M

Majvie

Medlem
    Riktigt tråkigt. Även om transportbolaget är skyldiga att hantera varan varsamt så var den här diskbänken dåligt packad. En skiva kartong satt som enda skydd, vilket såklart inte är tillräckligt.

6. M
    Medlem · stockholm · 1 926 inlägg

magnu

Medlem
    Jag fick några extra kopparrör, eftersom transportfirman knäckte de Rinkaby skickade.
    Ofta behöver man ju en kortare bit, som kan tas från de skadade rören

7. raveper
    Hobbysnickare · västragötaland · 4 358 inlägg

raveper

Hobbysnickare
    En bilplåtslagare borde ju lätt kunna fixa till den där.

8. S
    Medlem · Västernorrland · 7 455 inlägg

Stefan1972

Medlem
    finns det nå såna idag? är väl mest folk som byter skadade partier. De som riktar plåt blir mer och mer sällsynta.

9. imported_Benno
    Medlem · Korpilombolo · 2 089 inlägg

imported_Benno

Medlem
    Ett sånt där veck trollar man inte bort. Det går att knacka till det men det kommer fortfarande att synas. Plåten töjer sig och kan inte återgå till vad den var. På en bil (om det inte är en DeLorean i naken rostfri plåt) spacklar man det sista (tennspackel, polyester eller annat) innan lackering.

10. S
    Medlem · Västernorrland · 7 455 inlägg

Stefan1972

Medlem
    Åjo. Nog kan man rikta det där.... Gäller bara att den som gör det vet hur man ska göra. Sen om det lönar sig är en annan sak. Ett tips är väl att kolla efter såna som riktar småbulor på bilar, de är jäkligt duktiga på att få tillbaks bulor. PDR teknik alltså.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.