Utomhusmålandet är i full gång med oljetäckfärg från Nordsjö. Det mesta har än så länge blivit perfekt men en vägg trilskas med mig, det blir bubblor och färgen ser matt ut nästan grå fast den har en brun nyans. Frågade damen i färgaffären men hon hade inte många idéer om vad det kan va så jag vänder mig till er med undran om vad det kan bero på.
 
Mycket kan gå galet... så för att vara säker vad det är som felar. Så bör du antingen få nån som kan kolla på problemet på plats. Går inte det så får du ta bort en bräda och skicka till
SP Sveriges Provnings- och Forskningsinstitut.

tel. 033-16 50 00

www.sp.se


// Freddo
 
Jag målade ytterligare en gån och nu verkar det se ok ut (förutom små ringar från de gamla bubblorna, men det är bara en friggebod så det får duga. Tack för tipsen!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.