Utomhusmålandet är i full gång med oljetäckfärg från Nordsjö. Det mesta har än så länge blivit perfekt men en vägg trilskas med mig, det blir bubblor och färgen ser matt ut nästan grå fast den har en brun nyans. Frågade damen i färgaffären men hon hade inte många idéer om vad det kan va så jag vänder mig till er med undran om vad det kan bero på.