Jag har haft en firma som monterat våtrumsmatta på golv och vägg i mitt badrum för 1.5 vecka sedan ungefär och upptäckte idag att det är luftbubblor under både matta och vägg och även att dom inte fått det tätt vid en Elektroskutt-genomföring på väggen.

Hur gör man nu? Företaget är kontaktat och jag väntar på återkoppling, men kan jag kräva att dom gör om allt eller lagas det på något sätt som är godkänt av försäkringsbolag?

Bifogar klipp på hur det ser ut på vissa ställen.

Det va små fel som enkelt kan lagas, ingen mening med att riva ner allt för det. Det otäta röret får dom täta med butylband som ändå är det nya sättet istället för att kränga mattan sen några år tillbaka på väggen. Det ska va en fog upp mot taket som täcker springan mellan vägg och tak också

• Gilla
Emanuel.Sandstrom och 1 till
  • Laddar…
Såg även nu när jag kollat lite mer noggrant att det i två av hörnen, varav en är i duschutrymmet att det är ett stort hålrum som jag kan peta upp i det här fallet en tandpetare men verkar som att hålrummet går förbi uppviket på golvmattan.

Är det lika där att det bara är att täta? Det känns ju inte alltför säkert eller seriöst gjort av en firma då jag antar att det ska vara tätt även i hörnen?

Hand visar hål i hörn av duschutrymme där golvmattan inte är tät, med tandpetare som indikerar djupet i hålrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.