36 791 läst ·
23 svar
37k läst
23 svar
Bubblar ur avloppet på toaletten
Jag skulle spola rent alla ledningar inne i huset. Det kan finnas stopp från toaletten ut mot avloppet från huset eller början till stopp. Stoppet eller början till stopp kan även finnas på den delen där luftningen finns, då kan det snorkla i en del som annars har fritt flöde.
Har även lyckats trä igenom rensband i metall och trott att det inte funnits något stopp, men när jag sedan körde med högtryckstvätt och spolslang så stannade den efter 4-5m och jag fick spola i flera minuter innan den lyckades ta sig igenom.
Så har det fungerat tidigare utan problem så lär orsaken inte vara att tilluften för avloppet i grunden är felaktig, utan att det börjar stoppa igen. Det kan inte vara så att när spolbilen tryckte avlopprören in till huset samtidigt pressade in "skit" längre in i system och det nu börjar sätta igen där?
Har även lyckats trä igenom rensband i metall och trott att det inte funnits något stopp, men när jag sedan körde med högtryckstvätt och spolslang så stannade den efter 4-5m och jag fick spola i flera minuter innan den lyckades ta sig igenom.
Så har det fungerat tidigare utan problem så lär orsaken inte vara att tilluften för avloppet i grunden är felaktig, utan att det börjar stoppa igen. Det kan inte vara så att när spolbilen tryckte avlopprören in till huset samtidigt pressade in "skit" längre in i system och det nu börjar sätta igen där?
Produkter som diskuteras: "rensband"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Visst kan det vara på det viset att vi återigen har ett begynnande stopp, vilket i så fall känns tråkigt. Spolbilen som var här spolade inifrån och ut mot gatan och borde ha fått med sig all skit på vägen. Får hålla lite uppsikt på detta men just nu verkar det i allafall fungera. Bra flöde överallt och inget bubbel...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden