Hej fick mitt badrum renoverat nu i 3månader, blev klart förra veckan.
Fanns väl endel missnöjen från min sida där ena våden under fönstret är sned med 5cm pga "man orka inte ta bort vredet för elementet kl 3 en fredag " sä man lagt den snett för att kunna svetsa brevid vredet.
Sen sitter inte mattan i ett hörn riktigt, dom va här och värmde idag.
Först hade dom som ursäkt "de går inte få de bra i betonghus" sen var det " sneda väggar" sen sist " för dåligt lim som säljs idag" men de skulle dra rätt sig efter 6månader .
Jag är kluven. Vad tycker /tror ni? Jag tror på dåligt förarbete eller dåligt med lim.

• Gilla
Edda och 2 till
  • Laddar…
Ingen?:(

Dom får göra om.

Alt så säger du att du tar dit en besiktningsman som får göra ett utlåtande och som dom får betala om det visar sig att det inte är ok.

A atomlab skrev:
Dom får göra om.

Alt så säger du att du tar dit en besiktningsman som får göra ett utlåtande och som dom får betala om det visar sig att det inte är ok.
Tack för input. Jag påtalade att de borde göra om. Men fick inge större svar. Men får ta en vända till med hantverkarna i veckan och se..

Mats-S
Gör om, Gör RÄTT!
Det är vad du ska säga till dom så kallade hantverkarna, för vore dom riktiga hantverkare med yrkesstolthet hade dom ALDRIG lämnat jobbet i det skicket som du har fått det :mad:
S syncmaster skrev:
"de går inte få de bra i betonghus" sen var det " sneda väggar" sen sist " för dåligt lim som säljs idag" men de skulle dra rätt sig efter 6månader
På ren svenska; Vilket jävla bullshit!

Mats-S Mats-S skrev:
Gör om, Gör RÄTT!
Det är vad du ska säga till dom så kallade hantverkarna, för vore dom riktiga hantverkare med yrkesstolthet hade dom ALDRIG lämnat jobbet i det skicket som du har fått det :mad:

På ren svenska; Vilket jävla bullshit!
Jag sa till dom, att jag är totalt missnöjd. Och försäkringsbolaget va inte nöjda heller, då det var en vattenskada via LF. Så LF "plocka" fram hantverkare som dom jobbar med. Sen betala vi ca 60 tusen själva. Kontakta LF och visa bilder. Lf tyckte " man lämnar inte ett jobb sådär om man har nån slags yrkesstolthet "
Hantverkarna tycker jag ska va nöjd deras egna ord: man får inget billigare badrum än vad jag fått det. (125 kostade allt inkl ny stam ) Men lf stod för resten .
Sen angående våden som diffar ca 5cm på 35cm sträcka , tyckte dom jag kunde hänga en handduk för de inte ska synas.. För dom inte orkade ta bort vredet för elementet klockan 3 en fredag. Dom var hemma och värmde igår, för att se om de finns nån aktivitet i limmet. Blev dock inget bättre. Men man kanske ska värma på bubblor? Ska ta en vända till med dom i veckan som kommer. Att dom för stå för besiktning eftersom de påstår att de inte gör något om de glipar i golvet, är bubblor, sned våd.
De som stör mig mest är att de i efterhand säger att man skulle sätt kakel för att slippa detta problem. Då förstår jag inte varför man inte säger de från början.
Dem är inte så pigga på att göra om allt. Så i värsta fall får jag ta en vända med chefen på företaget.
Min sambo hade påpekat förra torsdagen att de läcker vatten , hon fick som svar " vi kommer och tittar " hände inget. Jag ringde i måndags påpeka igen att de läcker så jag vill de kommer. Fick till svar " vi kommer nån dag"
I fredags tröttna jag och bolla frågan med lf hur länge jag ska vänta och även mejla bilder på allt. Och ringde upp Hantverkarna så dom kom sura i fredags och titta på allt och sa " ni ringer mig om de äe nått. Inte lf" tycker dom borde förstå jag vill bolla frågorna med någon utomstående om hur länge jag borde vänta m.m sä läns hade ringt och frågat va de håller på med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.