I vår villa har vi bott i tio år. Vi har under denna tid använt bastun till att hänga tvätt endast, fram till för en vecka sedan. Mysigt att basta lite, det hade jag glömt.
Så di fick jag den geniala idén att göra om brygghuset på landet tillvedeldad bastu. Skorsten finns, kokgrytan kan vi vfytta. Väggar och tak är oisolerade (och så man nästan ser ut), golvet betong. Finns (kall-)vatten in, golvbrunn vet jag inte :blushing:
Ved finnes i stora mängder.
Några tips om hur man kan bygga? Det står ouppvämrt annars, så materialvalet blir nog genomgående trä. Behövs isolering, eller räcker det med ett "inre" basturum?