En fråga om brunnsvatten...
Vi har egen brunn för bevattning. Vattnet är mkt järnrikt och vi är därför lite fundersamma på om detta kan vara skadligt i längden att vattna med i trädgården?! Vilka är sympromen på för hög järnhalt. Det som oftast beskrivs är problem med järnbrist!

 
Prydnadsväxter kan knappast ta skada av hög järnhalt. Grönsaker kan eventuellt lagra järn och då potentiellt överföra till människa. Men det är nog långsökt det också.

Vattna gräsmattan - om det blir rostfläckar så får du nog låta bli att använda vattnet...
 

Vattna gräsmattan - om det blir rostfläckar så får du nog låta bli att använda vattnet...
Eller så får du vattna på ännu mera ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.