Dra en PEM-slang som är kopplad mellan pump och befintlig hydropress ( gärna då med en backventil som betjänar grannen ), Samt att inte förglömma, separata avstängningar till varje hus är bra att ha vid läckage på någon ledning. Det blir då två system . men bara en pump. Sätt gärna en EL-mätare separat till pumpen så ni kan dela på driften, Vem kommer strömmen från, grannen troligtvis och hen vill nog inte stå för hela EL-kostnaden. En inte oviktig sak är att skriva ett avtal om hur service och reparationer ska betalas, brukligt är 50 -50 för att förhindra osämja i framtiden.