Hej,
Har ett fritidshus i Söderhamn med enskilt vatten. Det är en borrad brunn som rörmokaren lodade till 35 meter innan slamsugning.
Vi har aldrig tidigare haft låg vattennivå i den - snarare tvärtom. Däremot har det inte varit tjänligt på grund an järn.
I somras tog vi itu med det och köpte värstingfilter och hydropress. Det blev lite sämre tryck så rörmokaren dömde ut gamla pumpen. För ca två veckor sen monterades ny pump och brunnen slamsögs. Vatten sprutades ner i hålet med högtryck och så sögs det upp - så förstod jag i alla fall beskrivningen.
Det har alltid varit gott om vatten i den, men efter pumpbyte och slamsugning är brunnen helt tom. Har den samlade kompetensen i det här forumet någon aning om vad det kan bero på och bra tips på hur jag går vidare?
Ingen lust att bara beställa en rad dyra tjänster som inte ger effekt.
Om det kan vara till någon hjälp så är brunnen konstruerad såhär:
* Manhål cirka tre meter ner
* Cementringar ca 1 meter i diameter en bra bit ner - där ser man att lite vatten står
* Foderrör ca 20cm i diameter - med slang och sladd som sticker ner är det svårt att se tillräckligt långt, så när jag kikat ner nu har jag varken sett pump eller vatten - vatten har man kunnat se tidigare en bit ner
Tacksam för alla inslag och glada tillrop!