Har en gammal brunn på tomten och efter att grovplaneringen av tomten avr klar så ligger nu brunnen ca 50cm lägre än marknivån. Vet någon var man kan få tag på en brunnsring i äldre dimension, diam.80cm. Har sökt runt på olika ställen men hittar ingen som säljer denna dimension. Ngn som kan hjälpa till med tips?

Om Du redan sökt så förmodar jag att närmaste bygghandlare och betonghandlare är besökta redan.
Jag skulle kolla med nån tillverkare av betongprodukter, typ S:t Eriks betong här i stan eller med kommunens gatukontor om dom har nåt gammalt man kan få ta eller köpa.

Har egentligen ingen aning men har för mig att jag läst för längesen att Lantmännen kan ha det, skadar ju inte att slå de en signal och kolla iaf.

Japp, jag har sökt på cementgjuterier mm men de har bara "nya" dimensioner (70/90/110cm osv)

Lantmännen kan ju var a ide att kolla med!

Går det inte att ställa en 110 ring runt befintlig brunn och sen gjuta fast den mot brunnen? Om det inte går att få tag på passande storlek?

MagnusSt skrev:
Går det inte att ställa en 110 ring runt befintlig brunn och sen gjuta fast den mot brunnen? Om det inte går att få tag på passande storlek?
Jo den tanken har funnits men man förlorar proportionerna med den lösningen tycker jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.