Klart att man behöver golvbrunn i garaget - i alla fall om man bör där det finns snö! Ska du låta all snö tina och sedan avdunsta så blir det väldigt fuktigt i garaget. Då behöver du en luftavfuktare, och eftersom du inte har något avlopp att koppla den till, så behöver du springa och tömma den efter varje gång du kört in bilen...
Självbyggare
· Stockholm
· 10 286 inlägg
Vart vattnet från två bilar skall ta vägen är ditt problem att lösa inte kommunen eller VA verkets.A Argastesnickaren skrev:Det är ju det som är problemet att vissa hittar på egna regler.
Både byggnadsnämnden och miljö och hälsa sa blankt nej till brunnar och ifrågasätter varför man behöver en brunn i garaget.
På frågan vart allt vatten tar vägen om du kör in två bilar med snö på så hade dom inget bra svar.
Då jag gick vidare så fanns inget förbud utan vissa tjänstemän hittade på egna regler utan stöd att luta sig på.
Så för min del löste det sig bara genom att ifrågasätta vad deras beslut grundades på och där fanns inget![]()
Vid nyproduktion eller ombyggnad som kräver en kontrollplan skall du kunna visa din KA att ditt bygge är säkert och tål fukt.
R Robert-san01 skrev:
Inga problem för mig att lösa.
Jag satte tre brunnar i mitt garage och det blev bra.
Däremot så har jag varit och tittat på många garage utan brunnar och dom brukar bli rätt så sunkiga fort.
Kombinera gips på väggarna och inga brunnar så får du problem utan avfuktare eller dylikt.
Kolla själv vad husfabrikanter erbjuder, inga brunnar där inte!!!
Kommande problem???
Självbyggare
· Stockholm
· 10 286 inlägg
Finns väl ingen som drar ner gipset ända till golvet, oavsett brunn eller inte?A Argastesnickaren skrev:Inga problem för mig att lösa.
Jag satte tre brunnar i mitt garage och det blev bra.
Däremot så har jag varit och tittat på många garage utan brunnar och dom brukar bli rätt så sunkiga fort.
Kombinera gips på väggarna och inga brunnar så får du problem utan avfuktare eller dylikt.
Kolla själv vad husfabrikanter erbjuder, inga brunnar där inte!!!
Kommande problem???
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden