Byggahus.se
Hej
kommer bygga två bilsgarage, ca 7x8m och med en hiss på en av platserna för sportbilen.
Blir granitklinker som golv.
Kommer väl behöva en brunn så snö och slask kan rinna ner i. kommer aldrig tvätta eller meka med bilarna i garaget.
Hur hade ni gjort med brunn med tanke på fall mm? två brunnar elle en? en lång brunn?
 
Jag har en rund brunn, placerat mitt i garaget, bara lokalt fall (slipat) runt den.
Skulle jag göra om det skulle jag nog satsat på ränna(or) kanske en i mitten alt. 2 'mitt på bilplatserna' i mitt fall.

Jag vet inte hur mycket det springer iväg i kostnad om man ska skapa fall, men visst vore det trevligt att slipppa köra ett varv med golvrakan nu och då när bilarna är som snöigast.
 
Mitt garage är 12.5x8m invändigt, två portar och två bilplatser avsedda för daglig parkering, resterande yta är verkstad med helt plant golv.
Jag har två rostfria rännor, en meter långa. De är placerade i mitten av vardera bilplats och det är fall på en golvyta motsvarande 3.5x6m på vardera bilplats.

Jag skulle även rekommendera att hyra in en gjutare som vet vad h*n gör, fallen blir perfekta och likaså golvytan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.