Jag skrev för ett tag sedan om att jag har myror hemma. Anticimex bekräftade att det var bruna trämyror. De kom hit och satte ut dosor med gift,sedan gjorde dom ett återbesök och fyllde upp dosorna med mer gift och placerade ut yttligare en dosa. Jag berättade för dom myrorna finns i alla våra rum och att dom till och med befinner sig i våra garderober. Sen berättade jag också att dom rör sig in och ut innuti våra lister och det har vi sett i varje rum. Men dom menade på att myrorna är ju inte farliga så det e inget att bry sig om? Å sen verkade dom tro att bara för att man inte ser alla myror samtidigt så verkar dom inte finnas. I dokumentet hade de skrivit enstaka myror på ett litet avgränsat område. Jag hade förväntat mig mer av ett professionellt företag som anticimex, trodde faktiskt att dom skulle kolla upp och lösa problemet. Jag tänker att det är väl inte meningen att man bara ska acceptera att dela sitt hem med myror som man kan hitta lite överallt? Är det någon där ute som har en anning om vad man ska göra? Efter 3 månader med dessa myror känner jag att det måste få ett stopp.
 
BirgitS
Bostadsrätt eller hyreslägenhet?
På vems uppdrag kom Anticimex, ditt, ditt försäkringsbolag, styrelse, hyresvärd eller deras försäkringsbolag?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Bostadsrätt eller hyreslägenhet?
På vems uppdrag kom Anticimex, ditt, ditt försäkringsbolag, styrelse, hyresvärd eller deras försäkringsbolag?
Hyreslägenhet. Både jag och hyresvärden var i kontakt med anticimex, så jag antar att det var på bådas uppdrag som de kom.
 
BirgitS
Det är nog den som betalar som Anticimex anser är deras uppdragsgivare. De gör så mycket som man betalar för.

Tyvärr är det nog inte ovanligt med folk som överdriver när de ska beskriva hur mycket kryp det finns så därför är det viktigt att den som inspekterar verkligen får se hur det är.

När jag googlar så verkar det finnas viss risk för att det finns fuktskadat trävirke någonstans när det är mycket bruna trämyror. Det behövs nog en annan kompetens och ett annat uppdrag för att börja riva i väggar och golv för att undersöka det.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är nog den som betalar som Anticimex anser är deras uppdragsgivare. De gör så mycket som man betalar för.

Tyvärr är det nog inte ovanligt med folk som överdriver när de ska beskriva hur mycket kryp det finns så därför är det viktigt att den som inspekterar verkligen får se hur det är.

När jag googlar så verkar det finnas viss risk för att det finns fuktskadat trävirke någonstans när det är mycket bruna trämyror. Det behövs nog en annan kompetens och ett annat uppdrag för att börja riva i väggar och golv för att undersöka det.
Jaha okej, det visste jag inte att det var så. Men då förstår jag hur det hänger ihop, för det här bolaget som hyr ut lägenheterna är nämligen kända för att inte göra allt för mycket. Därför litade jag på att anticimex skulle ta tag i det.
Jo jag vet ju att dessa myror kan indikera att det finns fuktskador alternativt orsaka det.
Å överlag är jag så trött på dom och att hitta dom i våra skåp, i garderoberna, i soffan, på våra bänkar och bord. Även att dom inte är farliga så är dom extremt äckliga ich det känns ohygienskt att dom lite överallt. Sen har jag en dotter också som till å från är livrädd.
Så har börjat fundera på hur man ska gå till väga då jag anser att det är ett problem som påverkar oss negativt.
 
BirgitS
Kommunen ska ha viss tillsyn av att hyresvärdar sköter sig t.ex. när det gäller miljö och hälsa. Du skulle kunna pröva att ringa kommunen. Sen borde du kunna få hjälp av hyresgästföreningen också.
 
  • Gilla
S88 och 1 till
  • Laddar…
S S88 skrev:
Jag skrev för ett tag sedan om att jag har myror hemma. Anticimex bekräftade att det var bruna trämyror. De kom hit och satte ut dosor med gift,sedan gjorde dom ett återbesök och fyllde upp dosorna med mer gift och placerade ut yttligare en dosa. Jag berättade för dom myrorna finns i alla våra rum och att dom till och med befinner sig i våra garderober. Sen berättade jag också att dom rör sig in och ut innuti våra lister och det har vi sett i varje rum. Men dom menade på att myrorna är ju inte farliga så det e inget att bry sig om? Å sen verkade dom tro att bara för att man inte ser alla myror samtidigt så verkar dom inte finnas. I dokumentet hade de skrivit enstaka myror på ett litet avgränsat område. Jag hade förväntat mig mer av ett professionellt företag som anticimex, trodde faktiskt att dom skulle kolla upp och lösa problemet. Jag tänker att det är väl inte meningen att man bara ska acceptera att dela sitt hem med myror som man kan hitta lite överallt? Är det någon där ute som har en anning om vad man ska göra? Efter 3 månader med dessa myror känner jag att det måste få ett stopp.
Jag bor i villa och slänger ut myrorna varje år. De vill in i hus särskilt när det blir torrt ute. Anticimex kom hem till oss och sprayade med ett medel liknande den Radar på spray som finns i butik. De sprayade nederst på husgrunden utvändigt och sa att myrorna inte passerar den ring av bekämpningsmedel de lagt ut. Även balkongstolpar sprayades med ring runt ner mot marken. Myrorna väljer andra vägar och går inte in i huset. Efter regn lägger jag ny ring med egen inköpt Radar och behöver inte använda mig av Anticimex mer. Behöver inte göra detta mer än ett par tre gånger per säsong. Ditt problem är att djuren är redan inne i huset. Fler lägenheter än din får med stor sannolikhet besök när sommaren kommer. Det handlar om att få myrorna att välja annan väg än att ta sig in i ert hus/era lägenheter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.