Hej! Kikade in bakom en platsbyggd byrå som vetter mot kattvind (isolerad mot yttertak). En sektion har en väldigt märklig brun färg. Tänkte först smuts från passerande luft. Men då brukar det ju te sig mer fläckvis. Vad tror vi? Har tidigare ägare bytt ut delvis med brun isolering?

• Brunfärgad isolering bakom en platsbyggd byrå, delvis täckt av plast och trä, med damm och smuts på golvet i ett isoleringsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brun isolering bakom en platsbyggd byrå nära kattvind, med bruna sektioner och träpaneler runtom. Fråga om tidigare byte av isolering.
    Skapa konto
  • Bild av en snedtaksvägg med synlig brun isolering och träreglar, eventuellt i ett område bakom en byrå nära kattvinden.
    Skapa konto
H
Är det inte byggmax som sålde isolering som var mörk tro.
Vet knauf har en med.

Knauf isoleringsmaterial för byggprojekt, med en förpackad rulle och en mörk skiva.
Skapa konto

Håller med om att det ser ut som just Knauf. Men känns märkligt att det använts på en sån begränsad del av isoleringen. Men kan verkligen inte tänka mig något annat. Fukt borde det inte vara?

H
Tycker det ser mer ut som färgen på isoleringen.
För du ser det är gul isolering i golvet fram till den bruna.
Och den är inte missfärgad i golvet.
De har inte bara lagt i en skiva extra så har de använt det billigaste dom hitta på byggmax?
Annars vik undan isoleringen och se hur det är bakom.
Men jag tycker det ser okej ut

H Hallerudsbo skrev:
Tycker det ser mer ut som färgen på isoleringen.
För du ser det är gul isolering i golvet fram till den bruna.
Och den är inte missfärgad i golvet.
De har inte bara lagt i en skiva extra så har de använt det billigaste dom hitta på byggmax?
Annars vik undan isoleringen och se hur det är bakom.
Men jag tycker det ser okej ut
Du har nog rätt. Jag får ta en kik. Dock ligger det en ångspärr utanpå. Känns som man borde lagt all isolering samtidigt då!

Kan också vara att man hade 1 skiva isolering från ett tidigare projekt, och sedan när man köpte nytt blev det en annan isolering.

• Gilla
Cuppo91
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.