Med risk att jag lagt detta i fel forum.
Finns något rätt/fel ellet snyggare/fulare när det gäller höjd på panel i trapp, när det är panel i nedervåning men ej i övervåning?
Tidigt 30-tals hus med mkt 20-tal i sig.
Bifogar en bild för att illustrera scenariot.
Ska bröstlistens underkant linjera med innertaket i nedervåning? Eller ska en låta bröstlisten ligga lite högre så att mötet mellan innertak, taklist och bröstlist blir mindre "stressigt"? Eller i mitten av bjälklaget?
Hjälp!!!
Finns något rätt/fel ellet snyggare/fulare när det gäller höjd på panel i trapp, när det är panel i nedervåning men ej i övervåning?
Tidigt 30-tals hus med mkt 20-tal i sig.
Bifogar en bild för att illustrera scenariot.
Ska bröstlistens underkant linjera med innertaket i nedervåning? Eller ska en låta bröstlisten ligga lite högre så att mötet mellan innertak, taklist och bröstlist blir mindre "stressigt"? Eller i mitten av bjälklaget?
Hjälp!!!
För framtida googlare, jag sprang på denna bild från byggfabriken. Exakt hur högt den sitter vet jag inte, jag hade andra begränsningar så satte så högt upp det gick. Har väl en 100 mm upp till övervåningens golv utan att ha satt på bröstlisten som minskar det ytterligare lite.
Klicka här för att svara

