P
Med risk att jag lagt detta i fel forum.

Finns något rätt/fel ellet snyggare/fulare när det gäller höjd på panel i trapp, när det är panel i nedervåning men ej i övervåning?
Tidigt 30-tals hus med mkt 20-tal i sig.

Bifogar en bild för att illustrera scenariot.

Ska bröstlistens underkant linjera med innertaket i nedervåning? Eller ska en låta bröstlisten ligga lite högre så att mötet mellan innertak, taklist och bröstlist blir mindre "stressigt"? Eller i mitten av bjälklaget?

Hjälp!!! :D

• Lantlig hall, trätrappa, pastellgröna väggpaneler, vitmålade trägolv, korgar, jackor, randig matta, stol, spegel.
P
Ser nu att det inte är panel upp till tak på nedervåningen på denna bild. I mott hus har jag panel från golv till tak på nedervåningen, det är denna som följer med i trappen likt det som är på bilden. Hoppas det är klart vad jag menar.

P
För framtida googlare, jag sprang på denna bild från byggfabriken. Exakt hur högt den sitter vet jag inte, jag hade andra begränsningar så satte så högt upp det gick. Har väl en 100 mm upp till övervåningens golv utan att ha satt på bröstlisten som minskar det ytterligare lite.

• Vit interiör, trätrapp, bord med röda blommor, minimalistisk stil, hemtrevligt, ljus och ren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.