56 897 läst ·
172 svar
57k läst
172 svar
Bring har kört sönder min gräsmatta
lägg lite spanska ryttare så lär de sig nog.Claes Sörmland skrev:
Det rimliga är nog ingen ersättning alls och att du istället på 10 min jämnar till lite med en kratta och kanske sår i några frön.
Men fundera på varför de trodde det var OK att köra upp där. Dags för ett staket, häck, pollare, stenbumlingar eller liknande på platsen så att det blir tydligare att detta inte är platsen att vända på.
2000 kr känns som en rimlig ersättning. Mest som en symbolisk summa för att det är så det ska vara.J JF. skrev:
Kan tillägga att en chaufför på åkeriet jag jobbar på orsakade en liknande skada på en tomt i Norge. Det kom en faktura på närmare 20 000 norska kronor för det jobbet. Dom saltade räkningen rejält och påstod mer skador än våran chaufför hade orsakat.. Hade varit billigare om nån av oss andra åkt dit med en påse jord, gräsfrö och en kratta...
Ska man vara sån är vi nog faktiskt ganska utspridda i landet. (-=J JF. skrev:
Skadan är redan reglerad.T torkelb skrev:
Folk är ju bra roliga, böjer ni er alltid bara framåt och tar den djupt där bak?
Hade någon kört ner en fastighet och sen bara lämnat en hög med brädor till nybygget? Eller planterat några träd man senare får plank av till bygget?
Så gräs? det tar ju ett år eller flera innan det är samma som innan. Huruvida det är en golfgreen eller ej spelar väl mindre roll.
Nä, markjobbet lär ju innefatta byte av gräsmatta inkl. riklig bevattning veckor efter. Det lär inte bli en billig offert.
2wd :O livet är för kort för att åka 2wd
Hade någon kört ner en fastighet och sen bara lämnat en hög med brädor till nybygget? Eller planterat några träd man senare får plank av till bygget?
Så gräs? det tar ju ett år eller flera innan det är samma som innan. Huruvida det är en golfgreen eller ej spelar väl mindre roll.
Nä, markjobbet lär ju innefatta byte av gräsmatta inkl. riklig bevattning veckor efter. Det lär inte bli en billig offert.
harry73 skrev:
2wd :O livet är för kort för att åka 2wd
Som boende på landet så håller jag med Ts, varför tror folk som bor i stan att man kan in och vända var och hur som helst bara för man är utanför stadsgränsen. Om jag kör in till stan och vänder på någons tomt eller gräsmatta blir där ett jäkla liv. Tyvärr är det många som inbillar sig att det är andra regler som gäller på landet. Stadsbor är välkomna men glöm INTE att ta erat skräp med hem. Här kan man hitta Mc Donalds påsar längs vägen trots att det är 2 mil till närmsta Mc Donald.
Bring är franchise, och har i regel bara underleverantörer. Ofta småföretagare med en eller några anställda. Så du vetT torkelb skrev:Många fåniga kommentarer här - som vanligt, tyvärr - för den som orsakar skada, ska naturligtvis gottgöra det. Jag hade valt ett belopp som svider; åtminstone hos den som ska godkänna utbetalningen. I bästa fall innebär det att företagets chaufförer i fortsättningen kör som det anstår en yrkesman.
Jag föreslår att du ger Bring två alternativ: Antingen ordnar Bring med återställandet av din gräsmatta eller så betalar de dig 3.000. Om de tror att en yrkesman tar mindre än 3.000 för jobbet så kan de anlita en sådan. Mycket enkelt. Du ska naturligtvis inte drabbas av jobb, tidsspillan eller utgifter pga av deras slarv eller inkompetens. Så enkelt är det.
Bring är ett stort företag med många tusen anställda och en omsättning på många miljarder.
Klart de ska betala om de har ställt till med skador, detaljerna är väl mindre viktiga. Bra av Bring att ta sitt ansvar och reglera, hoppas TS fick nån tusenlapp för besväret.
Som en anekdot, jag körde taxi som student och skulle hämta nån i novembermörkret i Umeå. När jag kört in på den mörka, asfalterade uppfarten insåg jag till viss förfäran att det var en nyplanterad gräsmatta. Infarten var på andra sidan kåken. Husägaren/kunden inspekterade och såg väl ingen större åverkan i mörkret. Han fick åka på krogen med ungefär 90% rabatt på taxiresan samt mitt nummer om det ändå skulle vara nåt mer. Hörde aldrig av honom så det blev nog inte så farligt trots allt!
Som en anekdot, jag körde taxi som student och skulle hämta nån i novembermörkret i Umeå. När jag kört in på den mörka, asfalterade uppfarten insåg jag till viss förfäran att det var en nyplanterad gräsmatta. Infarten var på andra sidan kåken. Husägaren/kunden inspekterade och såg väl ingen större åverkan i mörkret. Han fick åka på krogen med ungefär 90% rabatt på taxiresan samt mitt nummer om det ändå skulle vara nåt mer. Hörde aldrig av honom så det blev nog inte så farligt trots allt!
Hur orkar ni, Lite dagis stadiet på det hela.
Snart 80 inlägg, lägg energin på att fixa skadan är ett lite försiktigt råd.
1 säck jord och en näve gräsfrön, 10 min jobb så ser det bättre ut än innan.
Be om en 1000 lapp så har du skaplig ersättning för att åka köpa en säck jord och lite gräsfrön.
Snart 80 inlägg, lägg energin på att fixa skadan är ett lite försiktigt råd.
1 säck jord och en näve gräsfrön, 10 min jobb så ser det bättre ut än innan.
Be om en 1000 lapp så har du skaplig ersättning för att åka köpa en säck jord och lite gräsfrön.
