Hej!

Det verkar som att jag har ett bredspacklat limfärgstak där bredspacklingen och limfärgen släpper från underlaget som är typ betong?
Drar man med handen på underlaget så regnar det ner 'sand' och det verkar aldrig ta slut.

Vad gör jag när allt bredspackel är nere? Går det att binda 'sanden' ned stark grundfärg?
1406538918774.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jäklar vad drygt... Skulle själv har försökt med att borsta ner det värsta gruset och sedan grundat med en patenterande binder.

Ja, något drygt. Finns det några knep för att de ska lossna lättare? Vissa partier går lekande lätt, andra sitter riktigt hårt.

Limfärgen går inte att binda igen, tyvärr... normalt sett tål limfärgtak som är i bra skick en ommålning (tunna skikt) men inte spackel det blir för tungt och limfärgen släpper.

Har renoverat flera limfärgstak och all limfärg måste bort. Bästa sättet är att rolla på tjockt med våtrumslim, låta det torka och sedan dra ner alltihop, funkade bra på de tak jag fixade. Man kan även lägga skyddsplast på efter våtrumslimmet så blir det enklare att dra bort det.

/Dea

• Gilla
injonil
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.