Jag har en garageuppfart eller snarare en plan asfalterad yta framför garaget. Jag skulle vilja bredda själva uppfarten så det får plats två bilar bredvid varandra. Nu är ett gräsmatta bredvid asfalten. Den befintliga asfalten är dessutom gropig. Jag antar att bästa vore att göra om alltihopa och asfaltera om och då göra bredare. Men kan det finnas nån typ billigare lösning på detta?

harry73
Parkera på gräsmattan är billigare.

Allt beror på din ambitionsnivå

Det blev så tidskrävande att gräva upp bilen från leran i vintras bara så jag tänkte försöka göra på nåt smartare sätt i år

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
K kanten skrev:
Det blev så tidskrävande att gräva upp bilen från leran i vintras bara så jag tänkte försöka göra på nåt smartare sätt i år
Men toppen, då är det ju bara att köpa en bärgningsbil också :crysmile::crysmile::crysmile: (fast då tar ju den upp en plats också så min tanke kanske inte blev så bra) Men du blir ju tuffast i kvarteret.:devilish:
Ursäkta OT
/B

Borde det inte gå att lägga gräsmattearmering för att slippa undan leran? Jag har dålig koll på hur effektiva de är i lerjord kan jag erkänna...

Billigast och bäst.
Gräv bort matjorden, fyll med bärlagergrus 0-40 och toppa sedan sedan singel 8-12
Grus är billigt
Gräva kan du göra med en spade, tar lite tid bara men ger bra träning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.