Hej!
Mig veterligen finns det inga normer kring detta. Vad som kan vara en poäng är att sätta en dör som medger att du senare kan lyfta in ett badkar, duschkabin el. så att du slipper riva karmar etc (se tråden fantastikt billiga badkar). Själv har jag satt 80cm dörrar i båda badrummen.
Mig veterligen finns det inga normer kring detta. Vad som kan vara en poäng är att sätta en dör som medger att du senare kan lyfta in ett badkar, duschkabin el. så att du slipper riva karmar etc (se tråden fantastikt billiga badkar). Själv har jag satt 80cm dörrar i båda badrummen.
Nybygge kräver handikappvänlighet till (åtminstone) ett bad/duschutrymme inkl toa i bottenplan.
Bereder också mig problem i nybygget - utrymmet (det enda i bottenplan) blir alls inte så läckert som jag hade tänkt mig (över huvud taget inte läckert utan bara funktionellt
).
Bereder också mig problem i nybygget - utrymmet (det enda i bottenplan) blir alls inte så läckert som jag hade tänkt mig (över huvud taget inte läckert utan bara funktionellt
Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
Snor denna tråd lite =)
Skall bygga om mitt lilla (och enda) badrum och flytta dörröppningen.
Min fråga nu är:
Kan jag sätta in 80-dörr, för att få större utrymme där inne och i hallen utanför?
Är det en dum idé?
Kommer det kännas "trångt" att gå in?
Kännas omodernt?
Skall bygga om mitt lilla (och enda) badrum och flytta dörröppningen.
Min fråga nu är:
Kan jag sätta in 80-dörr, för att få större utrymme där inne och i hallen utanför?
Är det en dum idé?
Kommer det kännas "trångt" att gå in?
Kännas omodernt?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Hur breda är dina andra dörrar?rockin_john skrev:
Om alla andra dörrar är modul 9 kan det ju kännas underligt om en dörr är smalare.
Sen är det väl bra att tänka på om du vill kunna använda badrummet om du råkar ut för en trafikolycka och behöver använda en rullstol i en månad.
Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
Du har såklart rätt.
Klicka här för att svara
