I offerten för telenätanslutning (koppar; det här är på landet) från Telia står att man förbinder sig att "också nybeställa eller förlänga det fasta abonnemanget Telia Bas med 12 månaders bindningstid". Vi har idag Telia Triple Play (bredband, bredbandstelefoni och digital-TV) utan Telia Bas och tänkte fortsätta med det. Eftersom det var sjusärdeles mycket administrativt strul (dubbla fakturor i ett halvår) när vi beställde Triple Play, så ringde jag Telia och kollade vad som skulle hända vid nybygget. Och mycket riktigt, man måste förbinda sig till ett vanligt Telia Bas för koppar-access!

Ärendet har bollats vidare till någon "Udda accesser"-grupp och Telia skall återkomma.

Någon som lyckats få kopparanslutning från Telia utan Telia Bas och har några tips på vägen...?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.