Blev lite slarvigt med golvläggningen på nån längd så har nu 2cm glapp.. Försökt hitta lite bredare golvlister men hittar inget lämpligt! Så vänder mig hit för tips om vart jag kan hitta 2.5-3cm breda golvlister

G GolvetGolvetsson skrev:
Blev lite slarvigt med golvläggningen på nån längd så har nu 2cm glapp.. Försökt hitta lite bredare golvlister men hittar inget lämpligt! Så vänder mig hit för tips om vart jag kan hitta 2.5-3cm breda golvlister
Är det en slät eller typ allmogelist du är ute efter?

Vad har du för kunskap och verktyg?
Använder du målad ellet omålad.

T Tompafix skrev:
Är det en slät eller typ allmogelist du är ute efter?
Är väl egentligen rätt öppen för alla förslag, mer åt det släta hållet för städningens skull dock

A AndersS skrev:
Vad har du för kunskap och verktyg?
Använder du målad ellet omålad.
Tjaa helst målad vit, har ljust golv o vitmålade väggar. Min kunskap är väl begränsad men farsan har verktyg att såga i grader/vinklar och kan väl sin sak

Centano Centano skrev:
Många av de äldre profilerna på sockel är bredare, se länk för exempel.
[länk]
Den är 32 mm tjock. Däremot framgår det inte vilken stil du önskar på sockeln?
Något slätare än den länkade annars såg den ju bra ut

G GolvetGolvetsson skrev:
Tjaa helst målad vit, har ljust golv o vitmålade väggar. Min kunskap är väl begränsad men farsan har verktyg att såga i grader/vinklar och kan väl sin sak
Jag gör liknande lösningar med planhyvlat och profilfräser. Men du kan ju använda den golvlisten du har och sedan limma planhyvlat på baksidan, blir lite sågande och målning. Du kan köpa planhyvlat på byggvaruhus.
Kvartstav skulle jag undvika i det längsta, men det är ju en "tycke och smakfråga".

Jag körde snål och lat. En lite skruv bakom listen gör att golvlisten lutar lite:cool:. Tillräckligt för att dölja en liten springa på ett ganska undanskymt ställe i sovrummet.
Men då hade jag redan listerna.

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.